Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

♥♥ Tinggalkan jejak anda..^_^ ♥♥

♥♥ Jom berdoa sekali dengan mel... ♥♥


  
Bismillahirrahmanirrahim..
Ya Allah, sesunguhnya hati ni merasa gundah dan gelisah..melihat keadaan dunia akhir zaman ni Ya Allah..sungguh mel merasa pilu setiap kali terdengar masalah2 keruntuhan akhlak para muda mudi zaman millennium ini Ya Allah..sayu hati bila melihat umat Islam sekarang sudah berpecah belah, menindas antara satu sama yang lain..ramai yang lupa diri, dan yang paling sedih, ramai yang lupa padaMu Ya Allah..mereka tidak meletakkanMu sebagai perkara utama dalam melakukan sesuatu perkara..mereka hanya mengikut kata nafsu dan lebih suka tenggelam dan hanyut dalam syurga duniawi buatan mereka Ya Allah..Ya Allah, Kau jadikan kami untuk menjadi khalifah dimuka bumi ini..
Dan sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia (Adam) dari tanah liat yang kering,
yang berasal dari tanah kental yang berubah warna dan baunya.
Dan jin pula, Kami jadikan dia sebelum itu dari angin api yang panasnya menyerap
ke liang bulu roma (نار السموم). Dan (ingatkanlah peristiwa)
ketika Tuhanmu berfirman kepada malaikat:
“Sesungguhnya Aku hendak menciptakan manusia
dari tanah liat yang kering, yang berasal dari tanah kental yang berubah warna dan baunya.”
[al-Hijr 15:26-28]
saat Adam diciptakan..lalu para malaikat sujud kepadanya..akur tanpa membantah..kecuali iblis..
Dan (ingatkanlah peristiwa) ketika Kami berfirman kepada malaikat:
“Sujudlah kamu kepada Adam”; lalu mereka sujud melainkan iblis;
ia adalah berasal dari golongan jin.
[al-Kahf 18:50]
Allah berfirman: “Apakah penghalangnya yang menyekatmu

daripada sujud ketika Aku memerintahmu?”

Iblis menjawab: “Aku lebih baik daripada Adam, Engkau (wahai Tuhan)

jadikan daku dari api sedang dia Engkau jadikan dari tanah.”

[al-A’raaf 7:12]
setelah iblis enggan sujud kepada Adam:
Allah berfirman (kepada iblis):

“Pergilah (lakukanlah apa yang engkau rancangkan)!

Kemudian siapa yang menurutmu di antara mereka,

maka sesungguhnya neraka Jahannamlah balasan kamu semua,

sebagai balasan yang cukup.

Dan desak serta pujuklah sesiapa yang engkau dapat memujuknya dengan suaramu;

dan kerahlah penyokong-penyokongmu yang berkuda

serta yang berjalan kaki untuk mengalahkan mereka;

dan turut - campurlah dengan mereka dalam menguruskan harta-benda

dan anak-anak (mereka); dan janjikanlah mereka (dengan janji-janjimu)”.

Padahal tidak ada yang dijanjikan oleh syaitan itu melainkan tipu daya semata-mata.

[al-Isra’ 17:63-64]
Setelah itu, hari makin hari, masa berganti masa, semakin ramai yang hanyut, dikawal nafsu yang menipu, angkara iblis laknatullah menghasut..iblis sentiasa menggoda dan menghasut anak Adam hinggalah ke akhir hayatnya..ya..iblis telah berjaya..!! berjaya mencapai impian dalam menyesatkan anak2 Adam..

Ya Allah, kadang2 mel terfikir, biar mel keseorangan dan bersendirian, mencari jalan dan tempat yang sebaiknya menuju ke jalan yang diredhaiMu Ya Allah..namun, mel sayangkan umat2 Islam, kerana mereka saudara2 mel sendiri..namun, mel bersyukur kerana masih ramai lagi yang berani berjuang demi mempertahankan agama Islam tercinta..

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim..mel mohon jernihkanlah pemikiran kami Ya Allah. Biarkanlah kami terasing dari dunia yang semakin menghilang nilai Islaminya. Tetapkanlah diri kami untuk teruskan perjuangan kami agar diri kami sentiasa berada pada jalan yang Engkau redhai..Kurniakanlah kami petunjuk,kekuatan dan kesabaran..Selamatkanlah diri kami dari seksa dan azabMu, Ya Allah. Selamatkanlah keluarga kami dari kefanaan dan penipuan dunia ini ya Allah. Kami merintih dan mengadu padaMu…kami tahu kami dah banyak melanggar perintahMu..kami lalai dengan dunia sehingga kami tidak takut dan lupa mati Ya Allah..Ya Allah, kami semua tahu azab dan janji2Mu itu benar belaka..namun, kami hanya insan yang hina yang lemah dengan pujuk rayu hasutan iblis..Allah....!! sungguh kami insaf Ya Allah..tidak ada yang lain kami harapkan selain dari kekuatan dan pertolonganMu..Bantulah kami..Pimpinlah kami..Peliharalah kami… Lindungilah kami..Hidupkanlah nilai2 agamaMu dalam diri kami dan keluarga kami..Janganlah Engkau memesongkan hati kami, setelah Engkau kurniakan kami petunjuk..

Ya Allah, didiklah hati kami untuk sentiasa mencintai dan mentaatiMu. Teguhkanlah pendirian kami, baik dalam kehidupan dunia mahupun di akhirat. Ilhamkan kepada kami untuk selalu mengingati dan mensyukuriMu. Berikanlah kepada kami kebaikan di dunia dan kebaikan di akhirat, dan jagalah kami dari api neraka. Ya Allah, jangan Engkau jadikan dunia sebagai cita2 kami yang tertinggi, jangan pula sebagai ilmu kami yang paling dalam. Jangan jadikan akhir perjalanan kami ke neraka. Jangan Engkau beri kekuasaan atas kami kerana dosa2 kami. Ya Allah, berikanlah kami cahaya dengan cahaya iman. Jadikanlah kami orang2 yang memberi petunjuk, sedang kami sentiasa mendapat petunjuk. Kumpulkanlah kami bersama hamba hambaMu yang soleh solehah. Yang mereka tiada ketakutan dan kesedihan sedikitpun. Ya Allah, selamatkanlah kami dari makarMu, hiasilah kami dengan sentiasa mengingatiMu, janganlah Engkau hancurkan kami dengan perhiasaanMu yang indah, anugerahkanlah kami dengan kelembutan dan kebaikanMu, tolonglah kami untuk mengingat dan mensyukuriMu Ya Allah..

Ya Allah, selamatkanlah kami dari azabMu dan amankanlah kami dari seksaMu.Ya Allah, berikanlah kami taufik untuk tetap istiqamah dan berbuat adil atas apa yang Engkau kuasakan kepada kami. Ya Allah, kami berlindung kepadaMu dari dunia yang menghalangi kebaikan akhirat. Kami berlindung kepadaMu dari kehidupan yang menghalangi kebaikan kematian. Kami berlindung kepadaMu dari angan2 yang menghalangi amal. Ya Allah, ampunilah kami, kedua orang tua kami, dan segenap umat Islam dengan rahmatMu, wahai Dzat Yang Maha Penyayang diantara penyayang..Hindarkanlah​ kami dari kekhilafan dan kekufuran ini Ya Allah..Ya Allah..muliakanlah kembali Islam dan masyarakat Islam..hentikanlah segala macam kezaliman dan penindasan, permusuhan yang memecah belahkan kami sesama Islam..Semoga selawat dan salam dilimpahkan kepada Nabi Muhammad S.A.W, keluarga dan segenap sahabatnya.
AMIN YA RABBAL ALAMIN...

--> mel percaya, sesiapa yang berdoa dengan hati yang penuh ikhlas dan penuh tawadhuk mengharapkan keredhaan Allah S.W.T pasti akan menangis sambil berdoa..biarkan..biarkan airmata kita jatuh kerana Allah..daripada kita sia2kannya jatuh kerana hanyut dengan permainan duniawi..putus cinta dan sebagainya..suka mel bangkitkan semangat dengan kata2 ni:
atas izinMu aku terlahir,atas kudratMu ku berdiri..atas kebesaranMu akan ku genggam bara Islam ini..Ya Rahman..Ya Rahim..titipkanlah selaut kekuatan buat hambaMu yang lemah ini..biar kepenjuru dunia,biar melangit musafirku..pasti Islam ku genggam rapi..!!
insyaAllah, Allah sentiasa bersama dengan orang2 yang mengharapkan keredhaanNya..moga Allah sentiasa merahmati dan melindungi kita..amin..

2 comments:

Aku Si Lebah said...

Amin...
sama-sama berdoa...
entry yang sangat bernilai kepada seorang hamba yang bernama Muslim...
Teruskan Usaha..
Akan sentiasa BW lagi :)

Melina Yusof said...

insyaAllah..segala kata2 yang baik datang dari Allah..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...